woensdag 21 mei 2014

Waarom ik ga stemmen bij de Europese Verkiezingen 2014

Ik wil leven in een vrij en open Europa.
Ik wil leven in een Europa waar ik vrij ben om te doen en te geloven wat ik waardevol vind.
Ik wil leven in een Europa dat open is naar onze verschillende culturen.
Ik wil vrij zijn om andere Europeanen te ontmoeten,
met hen te werken en te handelen.
Ik wil leven in een Europa dat gastvrij is voor wie een veilige haven nodig hebben in de wereld,
en eerlijk is naar hun kansen in hun eigen omgeving.
Ik wil in een Europa leven waar aan vrede gewerkt wordt, en dat die vrede uitdraagt.
Ik wil leven in een Europa dat geen bedreiging is voor buren, maar een teken van vrede is.
Ik wil leven in een Europa dat de handen ineenslaat, om de echte uitdagingen van deze tijd aan te pakken, voor het behoud van de aarde en de humaniteit.
Ik wil leven in een vrij en open Europa, dat mij niet altijd volgt, en waarin ik vrij kan communiceren.
Ik wil leven in een Europa dat zelf open en transparant is.
Een Europa van ons allemaal.

Dat Europa is er nog niet, en dáárom ga ik morgen stemmen.

Omdat ik anders hierna niet het recht heb mijn mond open te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten